DCCD RA
Jednotka DCCD RA je určena jako náhrada sériové řídící jednotky středního diferenciálu vozidel Subaru RA. Celý systém je otevřeným, programovatelným systémem řízení trakce vozidla s možností individuálního nastavení uživatelem.
Co je systém DCCD RA:
- systém je výsledkem dlouhodobé práce a úsilí řízení trakce sportovních vozidel, prostřednictvím optimálního řízení středního diferenciálu. Získané zkušenosti jsou aplikovatelné i pro řízení středního diferenciálu v sériových vozidlech a tak zlepšení jejich jízdních vlastností. Systém však nedokáže překonat, či obelstít fyzikální zákony a výrobce tedy nenese žádné následky při jeho neodborném zapojení, nastavení, naprogramování nebo nevhodném používání.
Systém přináší:
- zlepšení čitelnosti vozidla
- zlepšení jízdních vlastností vozidla
- zlepšení ovladatelnosti vozidla
- odstranění nedotáčivosti vozidla
- výrazné zlepšení brzdění vozidla, především na nezpevněném povrchu a sněhu
- možnost využití vozidla blíž hraně fyzikálních zákonů
- snížení opotřebení pneumatik, při zachování původního jízdního stylu
Rozsah dodávky:
- jednotka DCCD RA
- kabeláž pro dodatečné zapojení čidel s přepínačem a kontrolkou Auto/Manu režimu
- kabel pro programování jednotky
- CD ROM s instalačním manuálem, popisem systému a programem pro úpravu map
Režimy práce jednotky:
1. Automatický režim
- v automatickém režimu pracuje jednotka na základě sofistikovaného programu a vypočítává okamžité sevření středního diferenciálu na základě informací od jednotlivých, dodatečně připojených čidel:
- polohy plynového pedálu
- tlaku v sacím potrubí motoru
- tlaku v brzdovém snímači
- spínači brzdových světel
- spínači ruční brzdy
- otáček motoru
- rychlosti vozidla
2. Manuální režim
- v manuálním režimu pracuje jednotka na základě pevně, manuálně nastaveného sevření středního diferenciálu a informaci o stavu ruční brzdy. Ostatní čidla jsou pro řízení neaktivní.
Signalizace a zobrazení:
- Informace jsou zobrazovány na sériové přístrojové desce, pomocí 6 standardních kontrolek pro práci středního diferenciálu. Těchto 6 kontrolek je využito pro zobrazení aktuálně nastavené mapy a poté pro zobrazení okamžitého sevření středního diferenciálu.
Startovací program:
- po uvedení jednotky do startovacího programu je sevření středního diferenciálu 100%, ruční brzda je neaktivní. Po dosažení uživatelsky nastavené rychlosti vozidla přejde systém do automatického režimu. V Manuálním režimu „Start program“ nefunguje!!!
Diagnostika systému:
- systém po zapnutí provede kontrolu obvodu cívky středního diferenciálu, pokud je cívka nebo tento obvod přerušený, kontrolka AUTO/MANU bliká frekvencí 1Hz
Přednastavené mapy:
- v jednotce je standardně předprogramováno 6 map:
1. Suchý asfalt rychlý
2. Suchý asfalt technický
3. Mokrý asfalt
4.Šotolina rychlá, nebo voda na silnici
5. Šotolina technická, nebo hodně vody, posypu, bláta na silnici, sníh
6. Sníh, pneu s hřebíky
Aktuální verze:
- jednotka V10.2005.1-1
- program jednotky Difun 1.7
- obslužný program Difun PC 1.5